GANT-logotype

Forbedret time-to-market med Pimcore

Det globale livsstilsmerke GANT har en tilstedeværelse i over 70 land med over 740 fysiske butikker og er i tillegg svært sterke på digital handel. GANT startet tidlig med digitalt salg og i 2009 ble nettbutikken på det engelske markedet lansert. Kort etter fulgte det svenske, amerikanske og tyske markedet, målet var å nå en større kundegruppe og møte forbrukerne via flere kanaler. I dag har GANT en total omsetning på over 2 milliarder SEK.

PIM for å administrere produktinformasjon globalt

Gants samarbeid med CAG Ateles startet i 2013 med mål om å effektivisere organisasjonens globale IT-infrastruktur med en felles systemstøtte. GANT hadde identifisert at trengte hjelp til å administrere all produktinformasjon globalt med et produktinformasjonsstyringssystem (PIM). GANT krevde et fleksibelt system som tillot dem å vokse enkelt og tilpasse seg skiftende markedskrav.

Vi ser store muligheter med Pimcore, da det er et brukervennlig system som tilfredsstiller de kravene vi stiller til fleksibilitet og tilpasningsevne for å skape en effektiv organisasjon. Teamet på CAG Ateles viste en svært grundig kunnskap om PIM, og spesielt Pimcore, noe som gjorde oss trygge med dem som leverandør.
— Carl Borg, IT director GANT
Et par i strikkede luer

Fleksibilitet i Pimcore

Valget av system falt på webbaserte Pimcore som er en ekstremt fleksibel open source platform med en kostnadsfri lisens og kraftig funksjonalitet for blant annet PIM. GANT innså raskt potensialet i Pimcore som hadde kapasitet til å håndtere flere oppgaver enn opprinnelig tenkt, noe som gjorde systemet ideelt for oppgaven å effektivisere IT-infrastruktur.

Sterkere infrastruktur med Pimcore

I tillegg til et rent PIM system for å administrere all produktinformasjon globalt har CAG Ateles også utviklet en Store Locator og funksjoner for Inventory Management for avdelingen for Store Concept. Det har også blitt utviklet funksjoner i Pimcore for Royalty Reporting fra de ulike markedene til Økonomiavdelingen. Alle løsninger ble utviklet med rettighetsadministrasjon og integrering imot Google Single Sign-On, som er en del av GANTs eksisterende infrastruktur. Det gjør løsningene lett tilgjengelige og brukervennlige for GANTs interne og eksterne brukere som trenger tilgang til de ulike løsningene.

Med Pimcore kan GANT vokse friksjonsfritt og enkelt skape ny funksjonalitet i takt med at nye behov oppstår og som er tilpasset organisasjonens arbeidsform. De må heller ikke betale noen lisensavgifter. Med Pimcore har de fått kraftig og fleksibel løsning som støtter organisasjonen både fra et kostnads g prosessperspektivet på en svært effektiv måte, og som har kapasitet til å håndtere flere oppgaver i fremtiden.

Par i rutete kåper
Ateles - Gant kvinne

Inngående samarbeid innen e-handel og forretningsutvikling

CAG Ateles og GANTs samarbeid har økt gradvis gjennom årene og i 2018 satte vi i gang et prosjekt som betyr at CAG Ateles yter profesjonell støtte til den interne kompetansen hos GANT. CAG Ateles bistår blant annet med opplæring av GANTs markedsførings- og e-handelsavdeling innen; e-handel, digital forretningsutvikling, konverteringsoptimalisering, SEO og SEM.

Teamet hos CAG Ateles coachet vår nyutnevnte e-handelssjef og støttet i det daglige/operative arbeidet. De gjennomførte også en dybdeanalyse av GANTs e-handel med fokus på SEM og SEO, med klare forslag/handlinger på forbedringsmuligheter. CAGAteles arbeid med GANT har ført til flere forbedringer og flere av anbefalingene deres er implementert eller arbeidet videre med. Dette førte til at vi valgte å fortsette å jobbe med Ateles som ansvarlig for SEO-utviklingen vår.
— Tony Blomqvist, Head of E-commerce Nordics GANT

Vil du vite mer?

Kontakt:

Sverre Øier Country Manager Norway

Sverre Øier
Country Manager Norway
Mail: sverre.oier@cag.no