Unified Commerce for fremtiden
Gina Tricot er Nordens raskest voksende motekjede for kvinner og har en omsetning på over 2,5 milliarder kroner. Siden begynnelsen i 1997, har veksten vært eksplosiv og de har i dag 180 butikker i fem europeiske land og omfattende onlinesalg på det europeiske markedet.
Prosjektet
Samarbeidet med CAG Ateles går helt tilbake til 2009 da Gina Tricot valgte å starte med e-handel. Målet var da å utvikle en løsning som ikke bare fungerte som en salgskanal til kunder, men også som en kostnadsbesparende løsning ved automatisering av interne prosesser og integrasjoner mot forretnings- og logistikk systemer.
Ved utgangen av 2017 valgte Gina Tricot, sammen med CAG Ateles, å ta neste skritt i sin digitale satsning. I det nye prosjektet skal CAG Ateles arbeide med forretningsutvikling av Unified Commerce for å øke digital tilstedeværelse og salg. Det langsiktige målet er å digitalisere Gina Tricots fysiske butikker for å skape en enhetlig kundeopplevelse, uavhengig av om salgskanalen er butikk, web, mobil eller sosial media.
Løsningen
CAG Ateles leverte innledningsvis, en fleksibel og skalerbar løsning med integrasjon mot forretningssystemer og alle omkringliggende støttesystemer. CAG Ateles utviklet også et integrert CMS i Pimcore, slik at innholdet av e-handelen lett skulle kunne oppdateres. E-handelen ble lansert i de nordiske landene nøyaktig i henhold til planen. Frem til 2017 har løsningen blitt skalert opp til 28 markeder.
Siden nettbutikken har en slank organisasjon har det vært fokus på å automatisere prosessene og integrere alle systemer for å unngå manuelt arbeid. Siden den første lanseringen har nettbutikken vært i konstant endring med ny funksjonalitet som både økte salg og automatiserte prosesser. En oppdatert nettbutikk med responsiv design er også lansert.
Vil du vite mer?
Bestill en demo eller kontakt:
Sverre Øier
Country Manager Norway
Mail: sverre.oier@cag.no