Møtet mellom bedrifter og kunder er i stadig forandring.
Møteplassen har for lengst ekspandert langt utenfor den fysiske butikken og omfatter nå alle kommunikasjonsveier og digitale kanaler.
Tidspunktet for møtet strekker seg nå over hele døgnet, alle dager i året.
Mengden budskap som mennesker møter, øker konstant.
Forbrukerne er smartere enn noen gang.
Kampen om kundens oppmerksomhet har aldri vært hardere. Derfor blir det stadig viktigere å samhandle med kundene på deres premisser: å være synlig der de er, tilby det de etterspør, og gjøre det så enkelt som mulig å handle via alle møteplasser.
Fremtidens digitale handel vil skje overalt hvor kundene er. Derfor trenger vi omnikanal- og unified commerce-løsninger for å sikre en enhetlig kundeopplevelse i alle kanaler.
Hva er Omnikanal?
Omnikanal er en metode som handler om å samordne all markedsføring og salg i en enhetlig strategi for alle relevante kanaler. Omnikanal, eller "omnichannel" på engelsk, fungerer ved at alle tilgjengelige kanaler håndteres og behandles ut fra hvordan de samvirker og bidrar til helheten. Målet er å sikre en god kundeopplevelse i alle kanaler og forenkle kundens kjøpsreise.
Omnikanal inneholder både tekniske og strategiske løsninger og omfatter alle kontaktflater mellom kunde og bedrift. Dette inkluderer alt fra fysiske butikker og telefonservice til sosiale medier, apper og andre digitale kanaler.
Hva er Unified Commerce?
Unified commerce er en videreutvikling av omnikanal og innebærer at alle kanaler integreres og håndteres fra én og samme plattform. All informasjon er den samme og gjøres umiddelbart tilgjengelig via alle kanaler.
Hvorfor trenger vi omnikanal og unified commerce?
Omnikanal er den beste måten å sette kunden i sentrum. Du leverer det samme budskapet på samme måte i alle kanaler og sikrer at du møter kunden på deres premisser.
Unified commerce hjelper deg med å levere omnikanalopplevelsen til kundene dine ved å erstatte alle kanaler med én enkelt handelsplattform. Din nye, sentraliserte plattform håndterer alle kundemøtene dine, enten det er på nett, i mobilappen, i butikken eller på sosiale medier.
Dette åpner opp muligheter både for virksomheten din og for kundene dine. Det blir for eksempel mulig å gjøre all prisinformasjon, lagerstatus, tilbud og salg tilgjengelig, uansett hvor kunden befinner seg. Samtidig får du en plattform for kommunikasjon, transaksjoner og ordrebehandling som håndterer alle kanaler parallelt – en bestilling via sosiale medier går altså inn i samme system som via nettbutikken din.
Unified commerce forenkler hele kjøpsprosessen både på kort og lang sikt. Det blir ikke bare enklere å kommunisere med kundene dine, du får også en løsning der det blir enkelt å bytte ut og legge til funksjonalitet i tilbudet ditt. Og hver ny funksjon gjelder automatisk for alle kanalene dine.
Omnikanal og Unified Commerce hos CAG Ateles
Med omnikanal og unified commerce hos CAG Ateles forbereder du virksomheten din for fremtidens kunder.
I vårt unified commerce-konsept tar vi utgangspunkt i en API-basert grunnplattform, hvor vi enkelt kan opprette nye kundemøter via nett, mobilapper, markedsplasser, sosiale medier, og så videre.
Din forretningspartner innen unified commerce
I tillegg til å være markedets beste teknologileverandør er CAG Ateles også en forretningspartner. Vi utarbeider den digitale forretningsstrategien og gjør hele reisen sammen med deg og din bedrift.
Dette innebærer at vi ser på hvilke digitale møteplasser som best passer din virksomhet og lager en strategi som tar hensyn til alle kanaler. Basert på denne strategien foreslår vi den beste tekniske løsningen der din digitale forretning kan vokse, uansett hvor du er nå, eller hvor du i fremtiden vil møte kundene dine.
CAG Ateles er partner med Adobe og er en av Nordens mest erfarne konsulentbedrifter når det gjelder utvikling og implementering av kundetilpassede standardplattformer for store bedrifter.
Unified Commerce – slik skaper du en sømløs kundeopplevelse
Les om hvordan vi hjalp MAXBO med å satse på Unified Commerce både for B2B og B2C.