Pimcore Inspire Salzburg 2019
Med den enorme veksten av digital handel og tilsvarende komplisert håndtering og distribusjon av data, digitalt innhold og tekster, har DXP - Digital Experience Management - blitt mere aktuelt enn noensinne. Med sine 9 år på nakken er Pimcore rene veteranen på området.
Forrige uke samlet Pimcore sine partnere for 5 år på rad, og hvilken fest det ble – både faglig og sosialt. 250 forventningsfulle deltagere hadde møtt opp og nesten like mange hadde fått nei på grunn av plassbegrensninger. I år har Pimcore fått 25 nye partnere og ytterligere 35 er på vei så her går det unna.
Presentasjonene startet, som alltid, med en flammende personlig, original og innsiktsfull tale fra Dietmar Rietsch - Pimcores grunnlegger - som sedvanlig, iført Lederhosen. Så fulgte godbitene på rad og rekke, et herlig spenn fra, engasjerte partneres uformelle casepresentasjoner til innsiktsfulle analyser fra Gartner og Forrester. Her var det noe for enhver smak, men hovedbudskapet var det stor enighet om. Alt dreier seg om er å skape en god kundeopplevelse, for å kunne gjøre det så må man få kontroll på sine data og gjøre dem tilgjengelig: Rett data, til rett tid, til rett målgruppe.
Alt er sentrert rundt organiseringen av data:
Det finnes ikke en enkel sann kilde for data
Data er ofte inkonsistent og uforutsigba
Vi har ofte dårlig datakvalitet
Vi har utfordringer med å vedlikeholde data
Vi skal distribuere ut data til mange kanaler
Data skal behandles og kombineres
Data skal kunne anvendes både digitalt og analogt
Data skal kunne brukes mot mange forskjellige industrier og domener fra samme kilde..
…til dette trenger vi en plattform som brygger over flere funksjonelle områder.
Denne utfordringen så Dietmar allerede i 2010 da han etablerte Pimcore som en Open Source plattform for Data and Experience management, ikke et PIM, Ikke et DAM, ikke et CMS eller en Ecom løsning, men alle disse funksjonene i en plattform - open source og uten lisenskostnader. Ikke rart at de store etablerte leverandørene føler seg truet når selskaper som PWC og Cap Gemini går ut og anbefaler Pimcore som et alternativ til deres overprisede løsninger.
Pimcore Partner of the Year 2019
Vi i Ateles er utrolig stolte over å bli Pimcores partner of the year, world wide og ikke minst er vi stolte av Marketing & Partner Manager Christian Christian Kemptners begrunnelse:
«Partner of the year 2019 går til den Partneren vi er mest stolte av, som vi har et strategisk relasjon til, som vi har hatt et forhold til i mange år, som har gjennomført mange store prosjekter, ikke bare PIM, men også innen MDM, CMS, DAM og Ecom, fantastiske løsninger med kunden i fokus, en partner som ikke bare krever, men også gir, de bidrar til «the community» og de har flest sertifiserte utviklere av alle våre partnere.